İlk Deneme

Bu benim ilk yazma deneyimim olmasa da yine de bir ilk;çünkü ilk deneme deneyimim olacak.Okuyan olarak umarım keyif alırsınız.Bu denemede biraz milliyetçi davranmak istiyorum.
Türk süper kahramanlar,
Biraz sert olur mu başlangıç olarak bilmiyorum fakat;ülke olarak çok zayıfız.Neden mi?Şöyle açıklayayım.Bir zamanların süper gücü olan devleti Osmanlı Devleti' nin mirasçılarıyız.Türkiye Cumhuriyetinin evlatlarıyız.Bunu kullanamıyoruz.Elin amerikası kendi rezaletini sanki matah şekermiş gibi Holywood diye kurduğu kandırmaca mekanda saatlerce anlatıyor.Yaptığı saldırılarda geri çekilmek zorunda kaldığını sanki dünyayı kurtarmış gibi süsleyip püsleyip dünyaya sunuyor,bizde sanki gerçekten öyle olmuş gibi ağzımız açık sözde amerika kahramanlığını yani gerçekte rezaletini izliyoruz.Yılların yeşilçamı neden yıllar sonra çekebildi fetihlerimizi merak ediyorum.
Senaristlerimizin, yönetmenlerimizin, oyuncularımızın, yapımcılarımızın veya bu sektörde tanıdığı olan halkımızın hiç mi bir fikri yok bu konuda?Neden onların ''ironman''ları, ''captain amerika''ları, ''batman''ları varda bizim yok?Teknolojinin ne halde olduğunu hepimiz apaçık biliyoruz.Burada bile hakeza durum bu.Yazmak eylemi normalde kağıda yazmaktır.Yazmak bir şekli kağıda veya herhangi bir şeyin üzerine geçirmektir,yazmak oradan gelir ama; biz bile şu eserlerimizi şiir olsun hikaye olsun her ne olursa olsun bir yere yazmıyoruz da gelip sanal ortama döküyoruz.Tabi ki türlü sebepleri var, yazının kaybolmak istenmemesi, basit yollu olarak çoğaltılmak istenmesi, bir hatada kolayca düzeltilmesi gibi.Velhasılıkelam teknoloji artık ne boyutta.Bizim niye kahramanlarımız yok?
Sizi bilmem bana dokunuyor bu durum.Her sene saçma diziler saçma filmler ben bıktım.Üniversite gençliği de bakıldığında amerika-ingiliz dizileri izliyorlar.Şahsen bende Türk dizilerini saçma bulduğumdan onları izliyorum. Napayım yani?Düzgün dizi vardı da biz mi izlemedik?
Benim bir kahramanım var.Nasip olur da o evrelere gelebilirsek paylaşacağım.Beğenen yapımcı olursa anlaşıp kahramanı hikayesiyle ve hatta daha ileri giderek söylüyorum belki de senaryosuyla anlaşıp Türk halkına sunmak istiyorum.Okuyucu ayrıca sesleniyorum sende artık bir şeyler üret.Emperyalist düzense emperyalist, kapitalist düzense kapitalist sen siyaseti politikayı bırak ekmeğine bak.Bakarsın o şanslı kişi sen olursun. Belki de sen o uydurduğun halk kahramanıyla hayal ettiğin yata binip evine hayal ettiğin arabanla dönersin.Uydurma deyip geçme.Belki de bu sayede senin de kahramanın olur.Hadi durma bir şeyler üret.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Huzur

Hepimiz aynı zaman diliminde farklı anlara kanat çırpıyoruz. Oysa ki akrep her yerde aynı yelkovanı kovalıyor... Kimi gece yarısına çeyrek k...