Oku diğerleri gibi para kazan öğrenci olma

Doğuyorsun, okula gidiyorsun, üniversite de bir bölüm okuyorsun, sonra belki o okuduğun bölümün gerektirdiği mesleklerden birini veya okuduğun bölümle alakasız bir bölüm okuyorsun.Bir şekilde para kazanıyorsun yani kısacası.Helal olduktan sonra bir sorun yok gibi görünüyor.Ama asıl soru şu; hayalini kurduğun hayatı ne kadar yaşıyorsun ya da ne zaman sonra yaşamaya başlıyorsun?
Ben de üniversite öğrencisiyim.İyi bir üniversitede okumuyorum,garanti bölüm okumuyorum(Tıp dışında hangi meslekler garanti o da var).İnancım şu okurken ve okul bittikten sonra iş kurmak, para kazanmak çok zor değil.Ben daha ç0k okurken kısmını ele almak istiyorum.Okurken garsonluk, satış danışmanlığı yapanlar var, yanlış anlaşılmasın meslekleri küçümsediğimden değil hizmet sektöründe boynumuz kıldan ince.Küçümsediğim; bir sürü potansiyeli olan kişi yanlış üniversiteyi, yanlış bölümü, yanlış şehri seçtiklerinden hebaa oluyorlar.Adam işletme okuması gerek, gelmiş inşaat mühendisliğine.Ben istemiyorum inşaat mühendisliği okumak diyor.E bırak git diyorum, yok istesem ben yaparım diyor.O kişinin yüzüne demedim ama buradan diyorum senden hiçbir şey olmaz.Bu dengesizlikle sen daha çok okursun.Bu şahs-ı muhterem bir de boksör.Bre cahil git BESYO okusana.Haksız mıyım? Sonra ben artistlik yapıyorum oluyor.Bak sinirlendim şimdi.
Her neyse okurken para kazanmak mı istiyorsun kardeşim? Şöyle açıklayayım sana nasıl kazanırsın.Lisedeyken bir bilgisayar programı öğrendin mi?yoksa lisedeyken oyun mu oynadın? bir başkası; lisedeyken bir sporla ilgilendin mi?yoksa lisedeyken evde boş boş yattın mı? bir diğeri ki bunda senlik bir durum yok Allah sana güzellik namına bir şeyler verdi mi? vermedi mi? bu saydıklarımdan ilkleri varsa elinde her türlü kazanırsın.Eğer ikincileri varsa kusura bakma zor.Diyeceksin ki tamam saydıklarından birinci özelliklerden birine sahibim, peki nasıl kazanacağım? O kadar üniversite okuyorsun biraz da sen düşün gerisini.Her şeyi de ben mi anlatayım?
Hayalini kurduğun yaşama yatarak ulaşamazsın.Yırtıcı ol.Tuttuğunu kopart.Girişken ol.Devamı iplik söküğü gibi patır patır gelir.Şu da var.Vermeyince Halık neylesin Mahmut.Nasibin değilse ne kadar uğraşırsan uğraş sonuç sana göre negatif olacaktır.Yine de sen üzülme.Senin bir suçun yok.Azcık bekle daha iyisi gelecek demektir.
Allah'a emanet ol, beni okuduğun için teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Huzur

Hepimiz aynı zaman diliminde farklı anlara kanat çırpıyoruz. Oysa ki akrep her yerde aynı yelkovanı kovalıyor... Kimi gece yarısına çeyrek k...